dinsdag 12 november 2013

GEEF EENS EEN FAIR CADEAUTJE *GIVE-AWAY*

Tijdens de FAIR TRADE WEEK viel er een mailtje in mijn inbox van Jo Vandebergh, ceo van Ertzberg:


Beste, 

Het is weer Fair Trade-week en Fair Trade Leuven zet een unieke actie op het getouw! Schepen Denise Vandevoort lanceerde een 
Fair Trade-geschenkenketting. Ze gaf een product van eerlijke handel cadeau aan drie andere ‘bekende Leuvenaars’: Katlijn Malfliet (vicerector KULeuven), Sahim Omar Kalifa (internationaal bekroond filmmaker) en mezelf. Ze vroeg ons alle drie om dat gebaar te herhalen. Zo beginnen we met een ketting die niet alleen steeds langer, maar ook almaar breder moet worden. Met ons vieren roepen we dus alle Leuvenaars op om mee te doen!



 "Graag!", antwoordde ik.  En kreeg wat later reactie dat ik een fles Chileense bio fairtrade wijn mocht komen halen in hun  kantoor.   (Indrukwekkend, dat kantoor!)
Zondagmiddag deden we deel 2 van Aaron zijn verjaardagsfeest en daarna werd de fles wijn gekraakt en gesmaakt bij een kaasschotel.






Dank u wel, meneer Vandebergh!

En joepie, nu is het mijnen toer om 3 fair-trade geschenken weg te geven.
Ik ging eens snuisteren in de wereldwinkel, gelukkig bij ons om de hoek, naar geschenken die ik per post kon opsturen:

1.  Twee prachtige lange kaarten met wereldse envelop.

2.  Een keischattig mini-blikken doosje met wereldkaart (dat uitnodigt om een inimini verrassing in te steken)

3.  Een prachtige Vietnamese boeklegger.  Komt allicht van pas, zo na de boekenbeurs, op deze donkere avonden in de zetel.




Ik doe er graag een mengeling van mijn favoriete fairtrade theezakjes bij, want die zijn toch zo heerlijk.  Te drinken met wat fairtrade honing.  Een aanrader, zeker nu.   Die honing gaat er zo door bij ons!   De grooooooote potten.  (In die mate dat ik de potten aan het sparen ben om toch eindelijk eens allemaal assorti voorraadpotten te hebben.  Wie weet komt dat later nog wel terecht op deze blog.)




Als ik daar dan toch was, kocht ik ineens mijn gebruikelijke voorraad: thee dus en honing, rijst, pindakaas, chocolade hagelslag, chocolade, kokosmelk, blik ananas, noten, peperbollen, …
U snapt het al, ik ben fan van de wereldwinkel.
En wil bij deze u ook aansteken.


Wat is nu de bedoeling?
Gewoon reageren hieronder en misschien komt een geschenk jouw richting uit!
Enige voorwaarde is dus dat je zelf ook 3 fair-trade geschenken wil geven.
Dat hoeft niet via een blog te zijn hé, kan ook gewoon aan je moeder, je buurman, je collega,…
Dat kan zomaar zijn, of voor Sinterklaas, of Kerstmis,...

Op 20 november worden er 3 gelukkigen uitgeloot.
Als je een voorkeur hebt voor een bepaald geschenkje, dan schrijf je dat er maar bij.
Veel geluk!







6 opmerkingen:

  1. Leuk initiatief! Ik stel mij kandidaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk,leuk, leuk en Chique zo naast de vicerector en filmmaker?
    Tof initiatief! Ik ga me niet kandidaat stellen maar 't gaat in de goeie richting wat Kerst betreft! Ik zie de nummer 2 of 3 wel zitten! Wie moest er ook alweer voor mij? :D
    En waar ik mijn cadeautjes ga kopen weet ik nu ook alvast!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, super initiatief! Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog een sucker voor de wereldwinkel! :D Doe graag mee, cadeautjes krijgen en met cadeautjes strooien is altijd gezellig.
    En mocht ik één van de gelukkigen zijn... dat blikken iniminie doosje is wel errug leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe graag mee. Al is het om mezelf te motiveren ook eens in de fairtradewinkel langs te gaan. Tot nu toe blijft het bij de fairtrade die ik in de 'gewone' winkel tegen komt. De boeklegger vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen