woensdag 21 november 2012

ENVELOPPEN À LA CARTE

Een tijd geleden was ik met mijn schone-mama de kamer die van Aaron zal worden, maar toen nog vol verhuisdozen en rommel stond, aan het opruimen. En de laatste dozen aan het uitpakken.
Eén doos zat vol tijdschriften. Tja, ik hou graag bij wat ik mooi vind en daar horen ook tijdschriften bij.
(Ik heb het nu niet over architectuurtijdschriften, dat zijn nog andere dozen).

Ik zag de geweldige schone-mama (net zoals mijn eigen moeder zou doen) denken, moet je die echt allemaal bijhouden?   En ik dacht, ja, kom, 't is een klein huisje en na een jaar zijn ze nog niet uitgepakt...  je kijkt er nooit in.  Streng zijn.  Weg ermee! 
Een aantal heb ik toch nog gehouden - onverbeterlijk hè.
En uit de andere heb ik de mooie prentjes gescheurd.

Kon nog van pas komen om enveloppen te plooien met de mal die ik eens kocht.
Ik probeerde er een paar. Ze zagen er zo leuk uit!  En de man was er ook danig weg van.
Dus zou ik voor de geboortekaartjes alle enveloppen zelf vouwen. 120 stuks!
Dat is een rustgevende bezigheid gebleken.  En het is gelukt.
Ik heb ze gefotografeerd vooraleer ze te verzenden, omdat ik ze zo mooi vond.
Ziehier een kleine selectie.






 
Ok, dat was eerder een ruime selectie, ik vond het moeilijk kiezen.

9 opmerkingen:

  1. En terecht! Wat een super idee, ik ga dat vanaf nu ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kwam hier daarjuist toevallig terecht .. en ik denk dat ik hier nog wel even ga blijven hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! Ik heb 100 mini-kraanvogeltjes geplooid gehad. Dat is inderdaad 'rustgevend'. Maar wel een héél uniek eindresultaat. Weet je nog waar je de mal kocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dat vergt ook wat geduld ja!
      Ik dacht dat ik de mal bij eennieuwavontuur.com had gekocht, maar ik vind ze zo direct niet meer terug (anders had ik ernaar gelinkt). 't Is een eenvoudig plastiek vel met 3 maten van envelop. Bij papiermier.be hebben ze er ook een, maar dat is 1 maat en in hout.

      Verwijderen
    2. thanks! ik zal eens op zoek gaan...

      Verwijderen
  4. Super, Ik deed dat vroeger in mijn tienerjaren ook altijd zo als ik briefjes stuurde naar mijn (penne)-vriendjes en vriendinnetjes (wij deden dat wel zonder mal in den tijd). Misschien moet ik die ouwe tradities ook eens terug nieuw leven inblazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor je verjaardagskaartje! het hangt hier al op! ik was ook aan het denken om zelf enveloppen te maken, ik heb een houten mal, is wel een heel werk he

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! En tja veel werk, na 20 dacht ik dat t mij nooit ging lukken, maar uiteindelijk is dat wel vlot gegaan.

      Verwijderen