woensdag 25 januari 2012

POST

Rara, wat zat er in de brievenbus vanavond?
Ooh, het transitiekadoo!
In een prachtig gestikte envelope made by Mme Zsazsa.
Met goodies en natuurlijk haar zelfgemaakte boek om te weekmenuten.

En met lintjes helemaal assorti met mijn keuken, da's straf!

Dat weekmenuten, eigenlijk deed ik dat al weleens, maar dan per halve week en op een kladblaadje ergens gekriebeld en niet werd bewaard.
Anders stond ik in de supermarkt, 's avonds na het werk, totaal inspiratieloos en dan koopt een mens maar weer hetzelfde als altijd en bovendien bleven er dan al eens dingen in de frigo liggen, die vergeten en dan rijp voor de vuilbak waren.  Daar breekt het hartje van. 
Met een plan heb je dat niet voor.
En sinds we 4/5 vegetarisch zijn geworden, en met de seizoenen rekening houden, heb ik toch wat vaker receptjes nodig, dus het is leuk om dat in het weekend al te bedenken.  Dan doe je dat wel, ook al ben je maar om 19u thuis.  Maar als je dat op zo'n avond nog moet gaan kiezen...

Niets dan voordelen dus, en omdat Mme dat zo mooi doet, had ik mij voorgenomen om in 2012 de weekmenu's op fleurig papier te schrijven en bij te houden, zodat ze na enkele weken ook als inspiratie dienen.  Nu heb ik daar dus een mooi boekje voor.  Dank u wel!

1 opmerking: